Re: Løbet tør for plads :-)

From: Danjel Jungersen (none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 09 Dec 2005 - 18:15:00 CET

From: "Danjel Jungersen" <none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Fri, 09 Dec 2005 18:15:00 +0100
Subject: Re: Løbet tør for plads :-)

On 8 Dec 2005 at 17:34, Flemming Jacobsen wrote:

> Jeg har i /etc/make.conf
> WRKDIRPREFIX=/disk/med/plads
> Den er dokumenteret i /usr/ports/Mk/bsd.port.mk
>
> Det medfører at work kataloget oprettes under /disk/med/plads.
Smart feature, men det ville være rart, hvis jeg kunne få udvidet min
/usr, da jeg ikke har plads i overflod de andre steder, men derimod
har ekstra ledig plads på min harddisk.

Jeg har fundet følgende i installguide: "Unused space won't hurt
anything, and it gives us flexibility to enlarge things in the future
if need be. Need more /tmp? No problem, create a new one in the
unused space, change /etc/fstab and problem solved."

Det lyder jo let, men er ikke særlig informativt ;-)

mvh
Danjel