Løbet tør for plads :-)

From: Danjel Jungersen (none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Dec 2005 - 17:28:42 CET

From: "Danjel Jungersen" <none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Thu, 08 Dec 2005 17:28:42 +0100
Subject: Løbet tør for plads :-)

Hej.

Jeg har forsøgt at installere phppgadmin fra ports, men den gik i
stå.

Jeg har opdaget at /usr er løbet tør for plads, så jeg regner med at
det er grunden...

Jeg har noget ledigt plads på disken, hvordan tilføjer jeg denne
plads?
Eller næsten ligeså godt: Hvordan opretter jeg en ny /usr og får
flyttet det hele på plads uden at ødelægge noget.

Jeg har forsøgt at man'e i disklabel, fdisk, og fstab, men er ikke
sikker, og vil helt ikke smadre systemet, da det er en
produktionsmaskine :-)

En lille walkthrough, eller et link ville være dejlig...

De venligste hilsner
Danjel