Re: 3.8-release, i386, Thinkpad, smart host i sendmail, manglende xorg.conf og lyd

From: Dennis Decker Jensen (none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 Dec 2005 - 22:57:12 CET

Date: Thu, 1 Dec 2005 21:57:12 GMT
From: Dennis Decker Jensen <none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: 3.8-release, i386, Thinkpad, smart host i sendmail, manglende xorg.conf og lyd

Jesper Louis Andersen writes:

> /usr/X11R6/lib/X11/xorg.conf

Nej, har kigget ;) Til gengaeld fandt jeg perl-spell'en i
/usr/X11R6/bin/getconfig.pl - Der var dog ikke noget konfiguration
af fonte gemt der.

> man mixerctl ville vaere mit bud. By default er mute slaaet til (En X24
> klarer sig fint gennem auich).

Den har jeg kigget paa og slaaet mute fra, ogsaa i /etc/mixerctl.conf,
men som allerede naevnt, desvaerre uden held.

mixerctl -a | grep ^outputs

outputs.master=255,255
outputs.master.mute=off
outputs.mono=255
outputs.mono.mute=off
outputs.mono.source=mixerout
outputs.headphones=255,255
outputs.headphones.mute=off
outputs.bass=255
outputs.treble=255
outputs.loudness=off
outputs.spatial=off
outputs.spatial.center=0
outputs.spatial.depth=0
outputs.surround=255,255
outputs.surround.mute=off
outputs.center=255
outputs.center.mute=off
outputs.lfe=255
outputs.lfe.mute=off

Hvad kan jeg ellers have overset? Det er virkelig besynderligt.
Kortet er jo understoettet.

dmesg | grep auich

auich0 at pci0 dev 31 function 5 "Intel 82801CA/CAM AC97" rev 0x02: irq 5, ICH3 AC97
audio0 at auich0

Med venlig hilsen

Dennis Decker Jensen

"Or have we eaten on the insane root,