Re: Postgresql installation

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 Dec 2005 - 20:57:10 CET

From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Postgresql installation
Date: Thu, 1 Dec 2005 20:57:10 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Dec 1, 2005, at 19:03, Danjel Jungersen wrote:

> [...]
> php.
> Problemet:
> Jeg har forsøgt:
> cd /usr/ports/databases/postgresql
> make && make install
>
> det forløb "vist" OK.
>
> MEN, jeg kan ikke få "postinstall" til at give mening, nogle mapper
> er ikke oprettet o.s.v.
> Jeg kan f.eks. ikke få ".../initdb ..." kommandoen til at virke.
>
> Jeg har man'et og fundet "pkg_info -a", det giver kun noget "pgsql
> (client)".
> Kan jeg dermed konkludere at der ikke er installeret den server som

Ja, det kan du.

> Og i givet fald, hvordan gør jeg det?

Prøv at se om ikke du har flg. (forudsat du er på i386):
/usr/ports/packages/i386/all/postgresql-client-7.4.3p2.tgz
/usr/ports/packages/i386/all/postgresql-docs-7.4.3p1.tgz
/usr/ports/packages/i386/all/postgresql-server-7.4.3p2.tgz

PostgreSQL porten bygger alle tre pakker, men installerer per default
kun en af dem (-client), resten kan du så installere med pkg_add(1).
Når du installerer -server pakken så læg nøje mærke til den
meddelelse der kommer når du har installeret, den er meget hjælpsom.

Der er en del ports der er på den måde, læs ports(7), det vil være en
stor hjælp for dig.

Mvh.
Morten

--