Postgresql installation

From: Danjel Jungersen (none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 Dec 2005 - 19:03:24 CET

From: "Danjel Jungersen" <none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Thu, 01 Dec 2005 19:03:24 +0100
Subject: Postgresql installation

Hej allesammen...

Jeg er relativ ny på OBSD (kører pt 3.7 -release), så ha' lidt
tålmodighed :-)

Jeg har fået en apache op at køre, jeg har fået installeret php, som
tilsyneladende kører, da jeg kan afvikle simple php-sider.
Jeg vil gerne have en postgresql database, som jeg kan kontakte via
php.
Problemet:
Jeg har forsøgt:
cd /usr/ports/databases/postgresql
make && make install

det forløb "vist" OK.

MEN, jeg kan ikke få "postinstall" til at give mening, nogle mapper
er ikke oprettet o.s.v.
Jeg kan f.eks. ikke få ".../initdb ..." kommandoen til at virke.

Jeg har man'et og fundet "pkg_info -a", det giver kun noget "pgsql
(client)".
Kan jeg dermed konkludere at der ikke er installeret den server som
jeg tror der skal være?
Og i givet fald, hvordan gør jeg det?
Jeg kan ikke finde noget i ports som hedder noget som jeg kan få til
at passe.

Håber at nogen kan hjælpe ;-)

De venligste lige-startet-på-julemåneden-hilsener
Danjel