Valg af vpn client on OpenBSD

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 29 Aug 2005 - 10:25:56 CEST

Subject: Valg af vpn client on OpenBSD
Date: Mon, 29 Aug 2005 10:25:56 +0200
From: "Allan Wermuth" <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej

Jeg ønsker, fra min hjemmearbejdsplads, at connecte mig til min arbejdsplads VPN concentrator.
Altså en forbindelse mellem min OpenBSD 3.7 baserede arbejsstation og en Cisco 3000 VPN concentrator.
Cisco VPN concentratoren understøtter både ipsec og pptp, så jeg ville høre om der er nogen
som kan anbefale en vpnclient. Jeg kan se, at der i ports eksisterer pptpclient og vpnc (Cisco client),
men vil gerne vide hvad der fungerer bedst, eller om det er hip som hap.

På forhånd tak

--
Allan Wermuth
Driftsingeniør, IT-service - Syddansk Universitet