Re: uvm_fault....

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 26 Aug 2005 - 16:59:11 CEST

Date: Fri, 26 Aug 2005 16:59:11 +0200
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: uvm_fault....

Quoting Danjel Jungersen (danjel@jungersen.dk):
> Ja tak, men hvordan ?
> :-)
> Jeg har læst en del i man siderne, men kan ikke blive klog af dem,
> der er for mange ting jeg ikke har styr på, så det meste giver ikke
> meget mening for mig.

Daniel Hartmeier har en glimrende side om crash dump analyse:

        http://www.benzedrine.cx/crashreport.html

Du boer nok ogsaa laese og forstaa crash(8).

> Jeg har forsøgt mig med "trace":
> syscall() at syscall +0x1a8
> --- syscall ( number 3) ---
> 0x75f6b39:
>
> ps gav en masse linier, men jeg kunne ikke få dem "ud", og der var
> lidt mange at skrive ned "by hand".

Saet seriel konsol op -- det goer det temmelig meget nemmere. Det er
beskrevet i OpenBSD's FAQ:

        http://www.openbsd.org/faq/faq7.html#SerCon

> Jeg lavede en "reboot dump", jeg synes at det så ud som om at jeg så
> kunne trække data ud efter reboot, men er det korrekt, og hvordan?

Under reboot skulle savecore(8) meget gerne have smidt dump og kerne i
/var/crash/.

> Jeg overvejede at opgradere til 3.7 (for at se om det løste
> problemet), men så at der var noget med at "merge /etc og etc37.tgz
> manually", hvad går det ud på?

At der er lavet aendringer i /etc/ mellem 3.6 og 3.7, som administrator
manuaelt skal indfoere som en del af opgraderingsproceduren.

        http://www.openbsd.org/faq/upgrade37.html

> Undskyld hvis jeg stiller dumme spørgsmål, men vi er vel alle startet
> et sted ik'?

En raekke rigtig gode steder at starte er foelgende:

        http://www.google.com/
        http://www.google.com/bsd
        http://marc.theaimsgroup.com/
        http://www.openbsd.org/
        http://www.openbsd.org/faq/

Mvh. Michael.

--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.