Re: uvm_fault....

From: Danjel Jungersen (none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 26 Aug 2005 - 13:33:00 CEST

From: "Danjel Jungersen" <none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Fri, 26 Aug 2005 13:33:00 +0200
Subject: Re: uvm_fault....

On 22 Aug 2005 at 21:19, per engelbrecht wrote:

> Min foerste indskydelse var hw, men sidste linie siger syscall.
> Det kan debugges:
> man syscall(9)
> man ktrace(9)
> man systrace(9)
Ja tak, men hvordan ?
:-)
Jeg har læst en del i man siderne, men kan ikke blive klog af dem,
der er for mange ting jeg ikke har styr på, så det meste giver ikke
meget mening for mig.

Jeg har forsøgt mig med "trace":
syscall() at syscall +0x1a8
--- syscall ( number 3) ---
0x75f6b39:

ps gav en masse linier, men jeg kunne ikke få dem "ud", og der var
lidt mange at skrive ned "by hand".
Men gør det gerne næste gang hvis det kan hjælpe.
Hvis jeg vidste lidt om hvad jeg skulle kigge efter i alle de linier
var det måske lidt lettere.

> Bare for en god ordens skyld; har din(e) diske det fint?
> Har du et bare nogenlunde fungerende system ?
> - fremgaar ikke helt tydeligt af det du skriver.
Disken er relativ ny, og systemet fungerer perfekt bortset fra dette
crash, som kommer ind imellem, altid den samme.

Jeg lavede en "reboot dump", jeg synes at det så ud som om at jeg så
kunne trække data ud efter reboot, men er det korrekt, og hvordan?

Jeg overvejede at opgradere til 3.7 (for at se om det løste
problemet), men så at der var noget med at "merge /etc og etc37.tgz
manually", hvad går det ud på?
Og kan jeg se noget sted hvordan det gøres, det eneste jeg har kunnet
se er "must be done manually..."

Undskyld hvis jeg stiller dumme spørgsmål, men vi er vel alle startet
et sted ik'?

De venligste hilsener
Danjel