Re: BSD på desktoppen

From: Rico (none@coolzone--it.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 19 Aug 2005 - 21:50:13 CEST

Date: Fri, 19 Aug 2005 21:50:13 +0200
From: Rico <none@coolzone--it.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BSD på desktoppen

Jeg har administreret en del servere, DHCP, web osv. og i nogle år kørte
vi Debian GNU/Linux og før det FreeBSD. For godt halvandet år tilbage
gik vi over til OpenBSD og det har vi bestemt ikke fortrudt. Det er
efter vores erfaring den bedst BSD til server brug. Ud over at være
secure by default er den super godt dokumenteret i man pages og den
performer - efter vores erfaring bedre end både FreeBSD og Debian
GNU/Linux. OpenBSD - alt spiller med det samme. Har man erfaring med
FreeBSD eller Debian GNU/Linux opdager man forholdsvis hurtigt med
OpenBSD at det er en BSD, hvor der virkeligt er orden i tingene.

Kan varmt anbefale OpenBSD over både FreeBSD og NetBSD.

Hvad angår til desktop brug egner OpenBSD sig ikke, men som Saeed også
har skrevet kan jeg anbefale både PCBSD og DesktopBSD. Begge to er
baseret på FreeBSD, men har en meget bedre installer og en del gode
tilbygninger.