BSD på desktoppen

From: Mads Samsing (none@mads.samsing--webspeed.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 19 Aug 2005 - 17:39:03 CEST

Subject: BSD på desktoppen
From: Mads Samsing <none@mads.samsing--webspeed.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Fri, 19 Aug 2005 17:39:03 +0200

Hej allesammen

Jeg har rodet en del med FreeBSD efterhånden, kører det som router/DHCP
server, og har brugt det på min laptop med Gnome.
Den ydelse jeg fik der, kunne dog ikke overgå Debian GNU/Linux'.
Vil ydelsen være bedre med NetBSD eller OpenBSD?
Hvilken *BSD er at foretrække som desktopsystem?

Jeg er begyndt at kigge lidt på NetBSD, men er det helt i skoven?

Jeg har en Transmeta Crusoe TM5800 m/ Longrun.
256 MB RAM, og 1000 MHz processor. Dertil kommer et mærkeligt trådløst
netkort (Airvast Taiwan PRISM3 USB), som gerne skulle virke.
Indtil videre har jeg dog kun haft held med det med linux-wlang-ng
driveren. End ikke Ndiswrapper.

--
Mads Samsing <mads.samsing {at} webspeed.dk>