Re: BSD på desktoppen

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 19 Aug 2005 - 18:37:37 CEST

Date: Fri, 19 Aug 2005 18:37:37 +0200
From: Jesper Louis Andersen <none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BSD på desktoppen

Mads Samsing wrote:

> Den ydelse jeg fik der, kunne dog ikke overgå Debian GNU/Linux'.
> Vil ydelsen være bedre med NetBSD eller OpenBSD?
> Hvilken *BSD er at foretrække som desktopsystem?

OpenBSD: Sandsynligvis ikke, but who cares.
NetBSD: Det er muligvis hurtigere, men jeg tvivler.

Hvordan maaler du ydelsen? Hvad er din regression? Det kan vaere
specifikt for din arkitektur, eller det kan vaere du kan tune dig ud af det.

> Jeg er begyndt at kigge lidt på NetBSD, men er det helt i skoven?

NetBSD er et fedt operativsystem. Der findes en del (ganske spekulative)
benchmarks hvor det vist nok performede bedre end FreeBSD til en del
ting. Men det boer man ikke haenge sig i, for som regel er benchmarks
fejlkonstruerede. Proev det og se om det goer det bedre end FreeBSD.