Re: BSD på desktoppen

From: Mads Samsing (none@mads.samsing--webspeed.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 19 Aug 2005 - 18:43:46 CEST

Subject: Re: BSD på desktoppen
From: Mads Samsing <none@mads.samsing--webspeed.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Fri, 19 Aug 2005 18:43:46 +0200

> OpenBSD: Sandsynligvis ikke, but who cares.
> NetBSD: Det er muligvis hurtigere, men jeg tvivler.

OpenBSD var i mine tanker, pga. deres drivere til trådløse netkort. Så
vidt jeg ved, er der understøttelse for PRISM USB trådløse kort!?

> Hvordan maaler du ydelsen? Hvad er din regression? Det kan vaere
> specifikt for din arkitektur, eller det kan vaere du kan tune dig ud af det.

Jeg måler det udelukkende ud fra, hvordan X/Gnome kører. Og der virker
det til, at Debian gør det bedre.
Jeg har bygget skidtet med
        CPUTYPE=i586 (taget fra dmesg)
        CFLAGS= -O2 -pipe
Jeg overvejer dog at ændre mine CFLAGS til noget lignende:
        CFLAGS= -O3 -pipe -fomit-frame-pointer -mmmx

> NetBSD er et fedt operativsystem. Der findes en del (ganske spekulative)
> benchmarks hvor det vist nok performede bedre end FreeBSD til en del
> ting. Men det boer man ikke haenge sig i, for som regel er benchmarks
> fejlkonstruerede. Proev det og se om det goer det bedre end FreeBSD.

Det er jo en oplagt mulighed, at prøve sig lidt frem.

- Mads Samsing