RE: Kald af script ved udløb af DHCP lease

From: axel.kellermann@risoe.dk
Date: Tue 02 Aug 2005 - 08:11:04 CEST

Date: Tue, 02 Aug 2005 08:11:04 +0200
From: axel.kellermann@risoe.dk
Subject: RE: Kald af script ved udløb af DHCP lease
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 01/08/2005, at 15.08, Fedder Skovgaard wrote:

> Hejsa,
>
> Jeg skal skifte ISP og får ikke en fast IP adresse hos min nye
> udbyder.

Jeg er enig med Henrik om at man får hvad man betaler for.
Jeg ved at en DHCP lease hos TDC er på 1 time og da der kan gå
op til et døgn før DNS slå igennem, så er det vanskeligt at bruge
det hvis der skiftes IP.
Jeg har igennem godt 1 år kørt med dynamisk DHCP-adresse hos TDC
uden dog på noget tidspunkt at få en ny adresse. Jeg brugte en
SmoothWall 2.0.

Med venlig hilsen

Axel Kellermann
Systemadministrator