Re: Kald af script ved udløb af DHCP lease

From: Fedder Skovgaard (none@fedder-public--skovgaard.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Aug 2005 - 10:50:45 CEST

Date: Tue, 2 Aug 2005 10:50:45 +0200
From: Fedder Skovgaard <none@fedder-public--skovgaard.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Kald af script ved udløb af DHCP lease

Hejsa,
On Tue, Aug 02, 2005 at 08:11:04AM +0200, axel.kellermann@risoe.dk wrote:

> Jeg er enig med Henrik om at man får hvad man betaler for.
Selvfølgelig.

> Jeg ved at en DHCP lease hos TDC er på 1 time og da der kan gå
> op til et døgn før DNS slå igennem, så er det vanskeligt at bruge
> det hvis der skiftes IP.
Er der ikke noget med at man kan sætte en "gyldighedsperiode" for DNS records, så det i realiteten ikke er noget problem?

> Jeg har igennem godt 1 år kørt med dynamisk DHCP-adresse hos TDC
> uden dog på noget tidspunkt at få en ny adresse. Jeg brugte en
> SmoothWall 2.0.

Hvis det ender op med ikke at virke tilfredsstillende kan jeg da vælge at få en fast IP adresse hos min nye udbyder (Dansk Bredbånd), det koster 25,- om måneden hvilket vel er meget rimeligt. Nu er det så på rent hobbyplan jeg har det domæne. Jeg ville ikke drømme om at køre noget vigtigt på den måde.

Men i har da ret i at vi som forbrugere bør tilstræbe at få landets ISPere til at udbyde nogle reelle og gennemskuelige produkter. Så vi ikke ender med et marked, der er sammenligneligt med det nuværende for mobiltelefoni.

/Fedder