Re: Kald af script ved udløb af DHCP lease

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 01 Aug 2005 - 17:34:44 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Kald af script ved udløb af DHCP lease
Date: Mon, 1 Aug 2005 17:34:44 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 01/08/2005, at 15.08, Fedder Skovgaard wrote:

> Hejsa,
>
> Jeg skal skifte ISP og får ikke en fast IP adresse hos min nye
> udbyder.
>
> Til den slags situationer har gratisdns.dk en løsning hvor man blot
> skal hente en bestemt side, så opdateres deres DNS automagisk. I
> deres FAQ anbefales det at hente denne side hvert kvarter.
> ...snipsnip
> Nogen mere elegante forslag?
Ja

Lade være med at støtte markedet for løsninger som ikke opfylder dit
behov?

Jeg betaler fuld pris for min linie hos Cybercity og gør det med glæde.

Hvis en vare har en anden pris er det ofte en anden vare ...

Du har ikke skrevet hvorfor du skifter udbyder eller til hvilken -
men ærligt
talt er enhver "løsning" som "løser" det du beskriver ikke en
løsning, men
en kludge - efter min mening.

Du burde måske overveje om der er behov for DNS til din adresse eller
om du skal betale for noget webhotel eller lignende et andet sted?

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000