Re: Soekris GPIO

From: niklas nielsen (none@niklas_q_nielsen--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 24 Apr 2005 - 00:49:09 CEST

From: "niklas nielsen" <none@niklas_q_nielsen--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris GPIO
Date: Sun, 24 Apr 2005 00:49:09 +0200

Jeg har fået læst mig frem til at den GPIO port som jeg skal bruge, er port
2.
Da jeg bare skal læse fra den burde det ikke være nødvendig at lave pin
configuration.
Og da vi bruger port 2 (som ikke understøtter event detection) skal jeg
heller ikke konfigurere det.
Så egentlig skal man vel bare enable GPIO og læse fra en adresse (0x09
GPDI2).
Der står i databladet at "Index: 30h Activate".
Men hvordan gør man det i praksis - der er vel en base adresse (var det
0x6000)?
Og det samme gælder vel den adresse jeg skal læse fra, 0x09.

mvh Niklas Nielsen.