Re: Soekris GPIO

From: niklas nielsen (none@niklas_q_nielsen--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 25 Apr 2005 - 12:40:30 CEST

From: "niklas nielsen" <none@niklas_q_nielsen--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris GPIO
Date: Mon, 25 Apr 2005 12:40:30 +0200

Hey igen :$

Ang. soekris GPIO.
Jeg har fået nærlæst superIO databladet og phk's kernelpatch til
Dallas/Maxim 1-wire device og har fået valgt og aktiveret GPIO.
Men hvilken adresse skal jeg læse fra for at få GPDI2?
I databladet står der skrevet at det har offset 0x09, men phk bruger
0x05(til port 1)?
Uanset hvilken adresse jeg læser fra får jeg nogle skumle værdier:
Når jeg læser fra offset 0x05, får jeg værdien 127.
Og når jeg læser fra offset 0x09, får jeg værdien 255.

Jeg værdsætter et hvert svar.
Niklas Nielsen

(Undskyld at jeg er lidt desperat - det er en del af et eksamens projekt :))