Re: Soekris GPIO

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 23 Apr 2005 - 15:23:22 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris GPIO
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sat, 23 Apr 2005 15:23:22 +0200

In message <none@BAY106-F1059743F34DE2222B4BC77DA2E0--phx.gbl.lh.bsd-dk.dk>, "niklas nielsen" writ
es:
>Ok, så langt så godt.
>
>Nu skal jeg læse fra GPIO - er der nogle der hvordan man gør det?
>Jeg har kigget i phk's program til LM75 temperaturmåler, og der virker som
>en meget langhåret
>affære.

På NET48xx er det en temmelig langhåret affære, NET45xx er meget smartere
på det punkt.

På NET48xx er GPIO på en "SuperI/O" (del af en) chip og det første
man skal gøre er at enable den relevante funktionsblok og derefter kan
man hygge sig.

Der er ikke rigtig nogen genvej der undgår "sidde med fingeren i
databladet" delen af opgaven.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956