Re: FreeBSD hosting

From: Gorm J. Siiger (none@gjs--sonnit.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 12 Apr 2005 - 20:15:06 CEST

From: "Gorm J. Siiger" <none@gjs--sonnit.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 12 Apr 2005 20:15:06 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD hosting

> Jeg er igang med genovervejelserne. Problemet er bare, at "kunderne"
> indtil videre er foreninger og hobbyister. Så indtil videre er det meget
> lidt økonomi, der er i det. Og så er det jo svært at konkurrere med
> resten af webhotel markedet og deres absurd lave priser.

Du kunne jo overveje at blive forhandler hos en udbyder, så kan du stå med
kundeforholdet og lade de professionelle håndtere maskineriet bagved.

Hvis du overvejer at gå ind i det marked så skal du være klar over at det
koster at starte op, det hjælper ikke bare at have en server med FreeBSD.
Kvalitet af hardware, RAID, RAM plus reservedele skal du have på lager - det
er lidt svært at forklare en kunde at man "måske" har web-servere oppe igen
om 2-3 dage for man skal liige ud og købe ind.

Og så er der 1000 andre ting du skal have på plads før end en kunde vil anse
din virksomhed som værende professionel, og tør overlade hjemmeside og mail
til.

--
Gorm J. Siiger - mail: gjs@sonnit.dk