Re: Partitionerings warning

From: Laust S. Jespersen (none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 30 Sep 2004 - 12:20:07 CEST

Date: Thu, 30 Sep 2004 12:20:07 +0200
From: "Laust S. Jespersen" <none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Partitionerings warning

Benny Simonsen wrote:
> Hej
>
> Når jeg installere FreeBSD 5.x på min nyeste maskine får jeg en
> warning når jeg vil partitonere disken som er en
>
> MAXTOR 6Y160P0 160GB * DM +9 * - En 160GB SATA.
>
> Warningnen er:
>
> WARNING: A geometry of 317632/16/63 for ad2 is incorrect. Using a more
> lilkely geometry. If this geometry is incorrect or you are unsure as
> to wheter or not it's correct, pleace consult the Hardware Guide in
> the Documentation submenu or use the (G)eometry command to change it
> now.
[Snip]
Hej Benny
Jeg har også været ude for at FreeBSD sagde noget i den stil.
Jeg valgte at gå med det fdisk foreslog og havde ingen problemer.

Hvordan har din RAM i maskinen det? eller evt køling? Det at dine
programmer coredumper siger mig at det er et andet sted man skal lede.
eller rettere: jeg har ihvertfald ikke været ude for at det du
beskriver med diskproblemer.

--

Med venlig hilsen / Best Regards Laust Jespersen

http://www.ust.dk ====================================================================== Viking Rule of Acquisition 1: Remember where you beached the long ship