Re: problemer med at oversætte php4/5 på freebsd 5.x (amd64)

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 23 Sep 2004 - 12:14:04 CEST

Date: Thu, 23 Sep 2004 12:14:04 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: problemer med at oversætte php4/5 på freebsd 5.x (amd64)
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Bruger du ikke 'make config'? Hvis ikke, så er det
> jo ikke sikkert at
> php patches korrekt.

Jeg installérer alt via ports-samlingen, men da jeg
ikke fik md5-verificering til at virke på
amd64-porten, pakkede jeg php4/5 ud i, og udførte
./configure-kommandoen for at se, hvad der skete, og i
mcrypt-delen core dumper testen. Dette sker ikke på
i386-porten, og hvis jeg installérede FreeBSD 5.x til
i386 så fungerer det fint.

> Når jeg ser i Makefilen i ports/lang/php5 så ser jeg
> ikke nogen
> CONFIGURE_ARGS+=--with-mcrypt el. lign. Det kunne jo
> tyde på at php5
> ikke er porteret så det understøtter mcrypt (endnu).

Prøv evt. at kigge i lang/php4-extensions eller
lang/php5-extensions. Der har du mulighed for at
definere en options-fil som lægges i
/var/db/ports/php4-extensions.

> Jeg har nu ikke haft problemer med at anvende md5
> med standard ports installationen:

Er dette på i386 eller på amd64-porten?

> if (crypt($plain,$md5) == $md5) {
> return 1;
> }

Jeg fant en kodestump på php.net som viste at det kun
var standard-DES som virkede (testede dog kun DES og
MD5, ikke de andre).

Så jeg skrev dette i php-koden:

if (CRYPT_STD_DES == 1) {
   print ("Standard DES\n");
}

if (CRYPT_MD5 == 1) {
   print ("MD5\n";
}

Og det var kun DES som kom ud på siden. Så MD5 er ikke
langt ind.

Hilsen
Claus