Re: Firewall.

From: Tomas Norre Mikkelsen (none@tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 23 Sep 2004 - 09:24:53 CEST

Date: Thu, 23 Sep 2004 09:24:53 +0200
From: Tomas Norre Mikkelsen <none@tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Firewall.

Hej igen,

Michael Knudsen wrote:

> Det kan du sagtens, men hvorfor vil du bruge NAT, hvis du har offentlige
> ip-adresser til maskinerne bagved?

Jeg er heller ikke sikker på NAT er den rigtige løsning, men det var
bare det jeg lige kom på først.

> Jeg er ikke sikker paa, hvad det er, du skal goere med firewallen, som
> kraever saerlige krumspring. Jeg ville blot blokere trafikken til
> maskinernes ip-adresser, men proev lige at forklare dit maal.

Det jeg gerne vil er at have 1 firewall som jeg kan bruge på begge
maskiner så det kun skal vedligeholdes et sted.

host1 (global_ip1) -------
                           |---firewall----internet
host2 (global_ip2) -------

Jeg håber jeg har gjort det lidt mere klart nu..

Hilsen
Tomas

--
<a