Re: Transparent Packat Filtering

From: Thomas Hjorth (none@qdk--amok.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 23 Sep 2004 - 09:20:30 CEST

Date: Thu, 23 Sep 2004 09:20:30 +0200
From: Thomas Hjorth <none@qdk--amok.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Transparent Packat Filtering

> 1. Hvis man nu gerne vil holde øje med hvad hver ip bruger af trafik
> i kb, hvordan gør jeg det…
Her er endnu et par muligheder:
http://people.via.ecp.fr/~lool/rrd/ipfm/
http://ipcad.sourceforge.net/
Hvis du skal lave accounting i forhold til hvor trafikken går til of
fra, så blir du nød til at lave nogle regler i pf de specifik rammer
"forskellighederne", og selv scripte noget der går ind og aflæser
trafikken for de regler.

> 2. Hvis jeg tilføje et tredje netkort så jeg kan tilgå den indefra..
> hvordan skal det sættes op.. kan jeg bare selv give den en ip.
Du kan også bare give dit interne netkort i din bridge en IP, som du
begrænser adgangen til med pf.

Mvh Thomas