Re: Ny Laptop.

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 15 Sep 2004 - 17:28:34 CEST

Date: Wed, 15 Sep 2004 17:28:34 +0200 (CEST)
Subject: Re: Ny Laptop.
From: "Per Engelbrecht" <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej Alle

Jeg vil godt lige advarer!

Jeg koebte en IBM R40 for et par mdr. siden (perfekt laptop)
Skulle have et .us keyboard der blev bestilt gennem en af IBM's
"officielle" forhandlere. Denne forhandler var ved at falde ned af
stolen da De hoerte at min var koebt hos www.laptop4u.dk .... fordi han
troede jeg sagde et navn der ligger meget taet paa. Laptop4u.dk kendte
han godt og havde ikke noget at udsaette paa.
laptop4u.dk handler kun med orginal-produkter (har ogsaa indersoegt min
R40 hos IBM) hvorimod det firma der navnemaessigt ligger taet paa,
forhandler identiske fjernoesten-kopier som man ikke umiddelbart kan se
forskel paa - andet end prisen der typisk ligger 2-3000 kr. under
gennemsnits markedsprisen. Se bort fra slagtilbud paa enkelte modeller!

Derfor, spoerg forhandleren (uanset hvilken) om garantibestemmelserne og
ikke mindst hvor du skal indlevere dit produkt hvis der er fejl /
mangler.Hvis forhandleren siger "den klarer vi selv" eller "den sender Vi ind"
saa skal der lyse 4 roede lamper.
Siger forhandleren derimod "du skal kontakte IBM danmark, saa forklarer
De hvordan proceduren er" saa er det ok.

Jeg siger IKKE at laptop.dk forhandler kopi'er, jeg siger bare du/I skal
vaere opmaerksom paa nogle af de "smaa" forhandlere og Deres
"maerkevarer". Jeg ved slet ikke om det firma han taenkte paa stadig
findes.Ja, det kunne godt vaere salgs-gas fra forhandleren, men en IBM person
jeg talte med bekraeftede at der har vaeret enkelte sager af den slags,
men ville ikke uddybe det.

mvh
/per
per@xterm.dk