PowerMac G4 og *BSD

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 03 Sep 2004 - 08:22:56 CEST

Subject: PowerMac G4 og *BSD
Date: Fri, 3 Sep 2004 08:22:56 +0200
From: "Allan Wermuth" <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej

Jeg har en "gammel" PowerMac G4 450 MHz, 256 MB RAM og 2 x 9 GB SCSI harddiske.
En overgang fungerede den som workstation med Mac OS X 10.3 installeret. Imidlertid
larmer den som en "Jumbo Jet" når man arbejder på den, hvorfor den er taget ud af drift.

Jeg tænkte, at den kunne måske istedet kunne fungere som server (gemt godt af vejen,
så man ikke bliver generet af støjen). Jeg kan se, at både OpenBSD og NetBSD skulle
kunne køre på sådan en G4'er, men jeg er egentlig mest tændt på at afprøve OpenBSD.
Inden jeg anskaffer et CD-sæt ville jeg godt lige høre om der er nogen som har erfaringer
med OpenBSD på G4, og om det fungerer tilfredsstillende, eller om jeg hellere skulle finde
en gammel Intel baseret computer istedet.

mvh

--
Allan Wermuth
Driftsingeniør, IT-service - Syddansk Universitet