Re: PowerMac G4 og *BSD

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 03 Sep 2004 - 09:24:02 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: PowerMac G4 og *BSD
Date: Fri, 3 Sep 2004 09:24:02 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 3/9-2004, at 8.22, Allan Wermuth wrote:

> Hej
>
> Jeg har en "gammel" PowerMac G4 450 MHz, 256 MB RAM og 2 x 9 GB SCSI
> harddiske.
> En overgang fungerede den som workstation med Mac OS X 10.3
> installeret. Imidlertid
> larmer den som en "Jumbo Jet" når man arbejder på den, hvorfor den er
> taget ud af drift.
>
> Jeg tænkte, at den kunne måske istedet kunne fungere som server (gemt
> godt af vejen,
> så man ikke bliver generet af støjen). Jeg kan se, at både OpenBSD og
> NetBSD skulle
> [...]
Jeg har prøvet OpenBSD/ppc på iBook G3, iMac model-B og en blue and
white G3
- på the camp hjalp jeg med at installere på en G4 powermac - en grå en

Det virkede fint på allesammen, og udfra de andre indlæg at dømme også
på de andre BSD'er

Så det lader til at være et spørgsmål om smag - hvad du bedst kan lide
Open, Net eller Free :-)

Personligt ville jeg nok bruge Open eller Net - de har haft ports i
længere tid

NB: HUSK at hvis du leger med Disk Utility KAN du nemt smadre ALLE
partitioner!
Det HAR jeg prøvet, og så sjovt var det heller ikke.

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000