Re: PowerMac G4 og *BSD

From: Anders Mundt Due (none@amd--pd-house.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 03 Sep 2004 - 08:29:20 CEST

Date: Fri, 3 Sep 2004 08:29:20 +0200
From: Anders Mundt Due <none@amd--pd-house.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: PowerMac G4 og *BSD

On 3 Sep, Allan Wermuth wrote:
> Hej
>
> Jeg har en "gammel" PowerMac G4 450 MHz, 256 MB RAM og 2 x 9 GB SCSI harddiske.
> En overgang fungerede den som workstation med Mac OS X 10.3 installeret. Imidlertid
> larmer den som en "Jumbo Jet" når man arbejder på den, hvorfor den er taget ud af drift.

Nu skriver du jo godt nok OpenBSD, og den rører jeg normalt ikke ved. Men jeg
kan da sige at NetBSD fungerer fortrinligt på min G4 PowerBook, bortset fra
nogle mindre detaljer jeg ikke har på plads.
1) en XF86Config så jeg kan bruge en accelerated X til at tale med skærmen
2) en skarp kniv så jeg ka' få den musseknap delt i 3 ;-)
3) ingen support for bluetooth eller det indbyggede wireless kort
   (GigE kortet kører fint)

Mvh
  Anders