net performance problemer

From: Jimmy Selgen (none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 29 Oct 2004 - 11:40:22 CEST

Date: Fri, 29 Oct 2004 11:40:22 +0200
From: Jimmy Selgen <none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: net performance problemer

Hejsa

Prøver at få en kammerats maskine op at køre med FreeBSD 5.2.1, men jeg er løbet i et "lille" problem.

ethernet kommunikation er utroligt langsomt, omkring 18kb sec, og maskinen er 100% idle. Til gengæld står alle netværks processer (ftpd, smbd, nfsd) med "sbwait"

Så vidt jeg lige kunne google mig frem til så betyder det at de venter på en plads i send bufferen, og man kunne formode der ikke var hul igennem.
Vi har nu prøvet med 3 forskellige netkort, Realtek, 3com samt D-Link (som vist var et realtek kort), samt prøvet at tvinge den til 100baseTX, full-duplex.

Der er _ikke_ pillet ved net.inet.* settings.

Installerer man windows eller linux så fungerer det fint.

Nogen der har en ide til hvad vi skal gøre for at få det op på normal hastighed ?

/Jimmy