Re: bind9 RR woes

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 Oct 2004 - 18:08:38 CEST

Date: Fri, 22 Oct 2004 18:08:38 +0200 (CEST)
Subject: Re: bind9 RR woes
From: "Per Engelbrecht" <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej Hroi

> Du vil gerne returnere flere forskellige navne and det der bliver
> spurgt til? Lyder forkert i mine ører.
> Eller skal det forstås som at du vil have navn.domain.com til at
> returnere en række med flere records? Det gør du bare ved at skrive
> rækken efter hinanden.
>
> x IN rrtype data1
> x IN rrtype data2

Jo, det er jeg med paa.

> Husk, der er ikke noget specielt DNS-mæssigt ved .arpa zoner i
> forhold til andre så det er de fuldstændig de samme regler der
> gælder.

De nuvaerende PTR for hvert enkelt net, er skrevet i de respektive .rev
filer for de respektive net. Det virker, men med een query pr. net.

Hvis jeg med een query vil have vist alle net i domain.com, skal jeg
lave mine RR i samme zone-fil ... men mapningen af net til domain er en
PTR og den hoerer ikke til en en zone-fil.
Er der noget helt indlysende jeg overser ?

/per
per@xterm.dk