Re: Hvordan: Video kamera til DVD

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 23 Oct 2004 - 09:03:03 CEST

Date: Sat, 23 Oct 2004 09:03:03 +0200
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvordan: Video kamera til DVD

det her er sikkert ikke specielt relevant (fantastisk start på en
kommentar) ..
Panasonic laver generelt rigitg gode mini-DV kameraer og 'båndmaskiner'
- jeg har selv brugt flere forskellige modeller med stor glæde - men, i
forbindelse med integration med visse af de eksisterende
videoredigeringssystemer (final cut, sony, media100 mfl.) kan panasonic
være en lille smule "besværlige". der eksisterer nogle standarder (eller
nærmere der eksisterer nogle forsøg på at etablere nogle standarder) for
hvordan redigeringssystem og kamera/båndmaskine kommunikerer med
hinanden - hvilket fx omhandler 'fjernstyring' indefra
redigeringssystemet af eksterne devices .... på dette punkt kan
panasonic devices være lidt svære at at få til at "makke ret" (der kan
gå en del tid med at prøve sig frem, hvilket vil sige at det sikkert
ikke fungerer i første forsøg som man typisk ellers vil forvente når det
kommer til noget der er firewire baseret ....... til gengæld fungerer
setup utroligt godt når der først er blevet justeret med de rigtige
"indstillingerne" ).
det er ikke sikkert at det ovenstående er specielt relevant i dit
tilfælde - men du har ikke fortalt hvad du videre havde tænkt dig med
det videomateriale du har planer om at trække over på pc'en (men som
jesper skrev så er det ikke specielt kompliceret at hente DV over) ?

skulle jeg selv til at købe et nyt kamera (har pt. et canon mv4) ville
jeg absolut kigge lidt nærmere på et panasonic GS400 :-)

gregers/