Re: FreeBSD og OQO?

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 17 Oct 2004 - 18:15:27 CEST

Date: Sun, 17 Oct 2004 18:15:27 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD og OQO?

On 2004.10.17 16:47:37 +0200, Joachim Bondo wrote:

> Mit indtryk er, at listen på
> www.freebsd.org/releases/5.2.1R/hardware-i386.html er noget mangelfuld,

Jeps det er detsvære langt fra trivielt at holde listen opdateret, men
fra FreeBSD 5.3 skulle situationen være noget bedre da det meste af
Hardware Notes genereres ud fra driver manualsiderne (ret smart efter
min mening, men jeg er forudindtaget... ;-) ).

I øjeblikket kan Hardware Notes for 5.3(BETA) findes på :
http://www.freebsd.org/relnotes/5-STABLE/hardware/i386/article.html -
alt derfra er selvfølgelig ikke understøttet i 5.2.1, men 5.3 kommer
jo ret snart.

> Jeg ved godt det er næsten umuligt at svare på generelt, så jeg må vel
> prøve mig frem. Men hvor surt ville det ikke være at købe en lækker
> computer og blive nødt til at køre Windows på den!?

Nogen gange er det muligt at få lov til at prøve at boote en FreeBSD
CD (evt. FreeSBIE) på en test maskine hos en forhandler, det skulle
give en ret god ide om hvor meget der virker... er selvfølgeligt ikke
alle steder man kan det.

--
Simon L. Nielsen
FreeBSD Documentation Team