Re: FreeBSD og OQO?

From: Joachim Bondo (none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 17 Oct 2004 - 16:47:37 CEST

From: Joachim Bondo <none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: FreeBSD og OQO?
Date: Sun, 17 Oct 2004 16:47:37 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 17 Oct 2004, at 01:12, Phil Regnauld wrote:

> Hvis du kan hive frem en liste over indbygget hardware, kan du
> med ret stor sikkerhed se om det er understøttet af FreeBSD eller ej.

Mit indtryk er, at listen på
www.freebsd.org/releases/5.2.1R/hardware-i386.html er noget mangelfuld,
så måske er jeg bare ude efter at få en fornemmelse af hvor meget
FreeBSD kan køre på disse "eksotiske" sub-notebooks. Måske var der
nogen, der kunne sige: "FreeBSD kan ikke køre på OQO'en", eller "Regn
ikke med at det indbyggede Wi-Fi kort er understøttet", eller "Da den
bygger på 'Standardkomponenter' vil ALT virke"...

Jeg ved godt det er næsten umuligt at svare på generelt, så jeg må vel
prøve mig frem. Men hvor surt ville det ikke være at købe en lækker
computer og blive nødt til at køre Windows på den!?

Joachim