Re: 2 OpenBSD spg.

From: Erik Norgaard (none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 07 Oct 2004 - 22:07:47 CEST

Date: Thu, 07 Oct 2004 22:07:47 +0200
From: Erik Norgaard <none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: 2 OpenBSD spg.

Allan Jensen wrote:

> Jeg kører i øjeblikket OpenBSD 3.3 som primær firewall, hvad ellers:-)
>
> Jeg vil gerne op og køre ver. 3.5. Jeg har ikke kunnet finde nogen
> færdig lavet iso-filer af en OpenBSD 3.5, men kun op til ver. 3.3 på
> planetmirror.com. Jeg har ledt med google efter en ver 3.5, men uden held.
>
> Er der nogen der kender et PÅLIDELIGT sted, hvor jeg kan hente en
> OpenBSD 3.5 iso-fil?

ISO'erne er copyright Theo, hvis du kan finde en ISO er det enten en
pirat kopi eller også er det noget hjemmelavet noget - tør du stole på det?

Der findes både boot cd og floppy, hvorefter du kan installere via ftp.
Tag og kig på www.openbsd.org - der står noget om "obtaining openbsd" ;-)

> Jeg vil gerne installere og opgradere (build world) den nye firewall,
> inden den overhovedet kommer i kontakt med det farlige internet. Derfor
> vil jeg gerne kunne lægge den seneste "source opdatering" på en cd/dvd.
> Da jeg kun har en brænder i min M$ Windows XP maskine vil jeg gerne
> kunne hente opdateringen fra den.
> Kan jeg det, hvordan og hvorfra?

Nu er det jo ikke windows du har gang i, så ricikoen ved at have den på
nettet mens du opdaterer begrænset :-)

Du kan hente source fra alle ftp-mirrors og smide det på en cd. Hvis du
er bange for at XP f***er op, så hent det på din firewall og lav et iso
image inden du går igang med opgraderingen.

Men du vil jo nok alligevel køre cvsup så du får det helt opdateret, og
nu er 3.6 jo ude om under en måned...

Mvh Erik

--
Ph: +34.666334818                                  web: www.locolomo.org