Re: Installering/opgradering af pakker/ports

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 06 Oct 2004 - 09:14:02 CEST

Date: Wed, 6 Oct 2004 09:14:02 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Installering/opgradering af pakker/ports
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Jeg vil helst gøre det således at jeg kun giver en
> liste med alle de
> programmer der skal installeres. Dette har jeg
> faktisk gjort på denne
> måde:
>
> # SCRIPT start
> #!/bin/sh

Går ud fra det er FreeBSD?!?!

Jeg kører alt fra ports-samlingen. Det første jeg gør,
er at installére cvsup, så jeg kan sync'e mit
ports-træ mod FreeBSD. Så installérer jeg portupgrade
fra /usr/ports/sysutils. Efter bruger jeg udelukkende
portinstall ved installation af nye pakker, hvor det
er muligt, samt portupgrade ved opgraderinger af
pakker.

Portinstall er opmærksom på afhængigheder, og opfylder
disse, så alt installéres korrekt.

Eneste ulempe er hvis din maskine er relativ langsom.

Claus