Re: Upgrading FreeBSDy

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Oct 2004 - 20:43:58 CEST

Date: Tue, 5 Oct 2004 20:43:58 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Upgrading FreeBSDy

On Tue, Oct 05, 2004 at 08:29:14PM +0200, Phil Regnauld wrote:

> Jeg kører FreeBSD 5.3-BETA3 på min bærbar, og det er meget stabilt.
> Har ikke haft problem endnu.

Ditto. Jeg kører 5.3BETA på adskillige maskiner og tør godt anbefale det.

> Source foretrækkes. Selv CD upgrade processen siger det :)

Du kan ikke opgradere binært fra 4.x til 5.3. Jeg har selv foretaget et par
opgraderinger fra 5.2.1 til 5.3BETA binært. Det gik meget nemt.
Hvis du ved hvad du laver - mest mht. /etc /usr/local og andet så går det
meget nemt med binær upgrade - specielt hvis man har et lokalt mirror ;)

Eneste sure opstød over 5.3 er at det betyder X.org per default og X.org har
i den medfølgende version et par bugs. Mest irriterende er at keyboard
håndteringen ikke virker som den skal - forhindrer bl.a. gnome (2.8) i at
virke ordentligt. Man kan dog patche det selv så der er ikke rigtig grelt.
Tilgengæld har X.org nyere drivere og flere fixes i forbindelse med tt-fonte
som jeg har glædet mig meget over.

Jeg ville klart vælge 5.3 frem for andet.

Mvh.
Sven Esbjerg