Re: Nye muligheder for BG/DB netbank

From: Gitte Wange (none@gitte--wange.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Nov 2004 - 15:02:04 CET

From: Gitte Wange <none@gitte--wange.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Nye muligheder for BG/DB netbank
Date: Wed, 24 Nov 2004 15:02:04 +0100

On Wednesday 24 November 2004 14:56, Jens Fallesen wrote:

> Jeg forstår slet ikke, at folk gider at bruge så meget tid på det skide
> billede. Jeg har haft Dankort i over ti år, og jeg oplever maksimalt én
> gang om året nogle, der kigger på billedet. Og når det sker, er det typisk
> en undrende ekspedient i udlandet.

Jeg har altid husket f.eks. taxachauffører og bartendere på at tjekke
billedet. Og de steder jeg selv har arbejdet, er billedet blevet tjekket hvis
ikke der var pinkode terminal.

Udover at jeg synes mit kort er vildt mærkelig (jeg skal glo på Salvador Dali
de næste 8 år!) så skal jeg nu drøne rundt med mit pas for at identificere
mig selv. Det er fandme ufedt!

Jeg har spurgt min bank om jeg ikke kunne få et ID-kort i stedet, men min
"rådgiver" mente at det kunne man kun få lavet i forbindelse med en
check-konto.

> Faktisk synes jeg, at det er flot, at bankerne har fået flyttet fokus
> væk fra deres nye pengemaskine i form af transaktionsgebyrerne til det
> fuldkommen ligegyldige billede.

Jeg er så en af dem der synes det er fint nok at jeg skal betale for en
service. Desuden kan jeg se på min konto at det er minimalt hvad jeg betaler
i gebyrer.

Hilsen Gitte