Re: Nye muligheder for BG/DB netbank

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Nov 2004 - 14:56:50 CET

Date: Wed, 24 Nov 2004 14:56:50 +0100 (CET)
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Nye muligheder for BG/DB netbank

On Wed, 24 Nov 2004, Phil Regnauld wrote:

> Derudover, der er stadgivæk så mange steder som ikke læser chip'en
> og holder sig til magnetstriben, at det er fuldstændig åndsvag at
> have fjernet fotoen. Mafia indeed.

Jeg forstår slet ikke, at folk gider at bruge så meget tid på det skide
billede. Jeg har haft Dankort i over ti år, og jeg oplever maksimalt én
gang om året nogle, der kigger på billedet. Og når det sker, er det typisk
en undrende ekspedient i udlandet.

Faktisk synes jeg, at det er flot, at bankerne har fået flyttet fokus
væk fra deres nye pengemaskine i form af transaktionsgebyrerne til det
fuldkommen ligegyldige billede.

En væsentlig grund til den manglende chipunderstøttelse i Danmark er netop
prisen og gebyrerne. Selv på min nylige ferie helt ude på bøhlandet i
England bruger de chipterminaler over det hele.

--
Jens