Re: authlog+sshd: Grund til bekymring?

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 07 Nov 2004 - 19:17:53 CET

Date: Sun, 7 Nov 2004 19:17:53 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: authlog+sshd: Grund til bekymring?

Quoting Thomas L. Kjeldsen (tlk@mayi.dk):

> Ved du hvorfor disse beskeder kommer i loggen? Jeg kan ikke se nogen god
> grund til at sshd logger [implicit mislykkede] forsoeg paa at logge ind
> vha passwords naar den er sat op til kun at tillade login vha noegler.

Saa vidt jeg lige umiddelbart kan se, skyldes det, at klienterne sender
en forespoergsel, hvor de beder om at autentificere via adgangskode. Selvom
serveren kan forbyde autentificering via adgangskoder, kan den jo ikke
forhindre klienter i at sende forespoergslerne.

> Det lugter af at der bliver udfoert kode i sshd som ikke behoever blive
> udfoert, hvilket jeg godt kan forstaa goer verden nervoes.

Det lugter mere af, at sshd logger alle autentifikationsforespoergsler.
Det ser jeg egentlig ikke noget forkert i.

Mvh. Michael.

--
Winter meant the coming of the lazy wind, which couldn't be bothered to
blow around people and blew right through them instead.