Re: authlog+sshd: Grund til bekymring?

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 07 Nov 2004 - 17:53:19 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: authlog+sshd: Grund til bekymring?
Date: Sun, 7 Nov 2004 17:53:19 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 7/11-2004, at 17.18, Thomas L. Kjeldsen wrote:

> Hep,

> Ved du hvorfor disse beskeder kommer i loggen? Jeg kan ikke se nogen
> god
> grund til at sshd logger [implicit mislykkede] forsoeg paa at logge ind
> vha passwords naar den er sat op til kun at tillade login vha noegler.
> Det lugter af at der bliver udfoert kode i sshd som ikke behoever blive
> udfoert, hvilket jeg godt kan forstaa goer verden nervoes.

Start med at læse arkivet, manualen til SSHD og så tag en kop kaffe, te
eller cola - efter eget valg ...

personligt synes jeg det lugter af at sshd er et paranoidt stykke
software
der gerne vil informere om alle forsøg på login ... fornuftigt nok
- kildeteksten er tilgængelig så du kan ogsåå selv undersøge præcist
hvorfor den gør det og det står dig frit for at fjerne logningen af den
slags

Lad være med blot at spørge videre - især på ting som allerede
har været vendt 3-4 (40 gange hvis man tæller alle indlæg med?)
på listen indenfor den sidste måned

Mvh og god søndag

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000