Re: ftp-client bag en OpenBSD firewall som bridge

From: jkv (none@ipwitch--unixcluster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 31 May 2004 - 00:31:01 CEST

Date: Mon, 31 May 2004 00:31:01 +0200
From: jkv <none@ipwitch--unixcluster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ftp-client bag en OpenBSD firewall som bridge

On Sun, May 30, 2004 at 10:35:31PM +0200, Søren Steen wrote:

> Jeg vil gerne kunne se hvad der kommer af forspørgelser (måske hacker angreb)
> både fra internettet og fra de lokale brugere.

Løsningen kunne være at køre snort på begge interfaces, så har du også mulighed
for at benytte forskellige ruleset's..

> Du siger: "Umiddelbart burde det virke gennem en bridge", men kan du så
> fortælle mig, udfra de opl. jeg har givet, hvorfor det ikke virker hos mig?

Hvordan er din bridge sat op?
Prøv evt. -n optionen til ftp-proxy.
Er det både passive og active ftp der ikke virker?
Har du goggelet?
Har du en hund? Er den blevet luftet idag?

--
/ipwitch
http://unixcluster.dk - public key: http://unixcluster.dk/public.asc