Asus / Tyan Mainboards : Anbefalinger / erfaringer ønskes.

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 21 May 2004 - 10:44:45 CEST

From: "Kristian Rask" <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Asus / Tyan Mainboards : Anbefalinger / erfaringer ønskes.
Date: Fri, 21 May 2004 10:44:45 +0200

Hejsa

Nogen der har anbefalinger eller erfaringer mht. valg af mainboards fra
Tyan eller Asus i relation til FreeBSD 5.2.1 ? Jeg har ikke leget med ny
hardware i umindelige tider, men jeg vil gerne have ekvivalenten til de
hedengangne mainboards af typen BX P-II/P-III der kunne fåes med
henholdsvis
Adaptec SCSI og Intel 100 MBit LAN som optioner (-L, -S & -LS), men iøvrigt
ellers var ens.

Krav:
- 2.0+ GHz P4 / P4 Celeron
- Evt. onboard netkort skal virke og være Intel eller 3Com
- Evt. SATA skal virke, evt. raid er totalt ligegyldigt
- Std. ATX form factor
- Grafik delen behøves ikke at være supporteret i XFree, men det ville da
være rart hvis den gjorde
- Integreret grafik må gerne støtte en del text mode opløsninger, f.eks
132x50 og den slags..
- USB skal virke (i det omfang FreeBSD supporterer det, er der ikke noget
med mangel på 2.0 ?)
- Min. 5 PCI slot
- ACPI skal virke - evt. med lidt hjælp fra sysctrl :-) - så PWR Button =>
shutdown -p

Hvis nogen har ideer til til kabinetter (midi tower) der levers med næsten
lydløs PSU ventilator
og plads strategiske steder i kabinetet til ekstra standard. 100 mm.
ventilatorer hører jeg da gerne om det.

mvh. & på forhånd tak

Kristian