Re: stunnel på FreeBSD

From: Thomas L. Kjeldsen (none@tlk--mayi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 23 Mar 2004 - 16:10:56 CET

Date: Tue, 23 Mar 2004 16:10:56 +0100
From: "Thomas L. Kjeldsen" <none@tlk--mayi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: stunnel på FreeBSD

Hep

Allan Wermuth wrote:

> "Each service section must define exactly two endpoints".
>
> Jeg har googlet efter nogle exempler på konfiguration af stunnel, men dem jeg har
> fundet refererer til version 3.x af stunnel, hvor konfigurationen blev udført ved hjælp
> af argumenter når man startede programmet.

Jeg kender ikke til apgd, men jeg har sat stunnel op paa en gateway
maskine saadan at brugere udefra kan "ringe ind" vha stunnel og tilgaa
en windows filserver paa det lokale netvaerk. Setup'et er inspireret af
http://www.cheswick.com/ches/cheap/tunnelsolution.html

ps. med PuTTY beta 0.54 (released 2004-02-12) er det nu ogsaa en
mulighed at bruge PuTTY til portforwarding af windows smb service.

Jeg har vedlagt stunnel server-konfigurationsfilen. Klienterne bruger
http://tigerdyr.wheel.dk/~tlk/work/nathist/stunnel-netbios-1.1.zip + et
personligt certifikat.

gateway: FreeBSD 4.8, Stunnel 4.04
klienter: Windows XP