SV: stunnel på FreeBSD

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 23 Mar 2004 - 11:29:06 CET

Subject: SV: stunnel på FreeBSD
Date: Tue, 23 Mar 2004 11:29:06 +0100
From: "Allan Wermuth" <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Jeg kender godt brugen af ssh-tunneling, men der er også en anden side af
historien. En kollega har tidligere brugt version "3...et eller andet" af stunnel
til krypteret kommunikation med en LDAP server. I version 4 har man imidlertid
lagt alle argumenterne ned i en konfigurationsfil, hvilket driller temmelig meget.

I et forsøg på at blive klogere, har jeg derfor valgt, at teste stunnel version 4
på den eksisterende service "pwdgen", som kører på port 129.

SSH-tunneling er derfor ikke aktuelt.

mvh Allan