Re: Problem med sendmail 8.12.10 og relaying

From: Kristen Nielsen (none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 Mar 2004 - 02:26:49 CET

Date: Wed, 17 Mar 2004 02:26:49 +0100
From: Kristen Nielsen <none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Problem med sendmail 8.12.10 og relaying

Hejsa Kim.

Et par hurtige tips.

Check at din sendmail.cf faktisk er genereret fra dine .mc filer.
(fjern /flyt den, og generer en ny - check timestamp etc.)

sendmail.cw skal indeholde de domæner du håndterer.
(måske hedder filen: /etc/mail/local-host-names på din masine - set i
config filen)

access (/etc/mail/access) indeholder ip numre du accepterer/spærrer fra
på formatet:

addresse/ip nummer OK/RELAY/REJECT/(vistnok DISCARD)
eks:
1.2.3.4 OK
x@y.dk RELAY
@p.dk REJECT

db filen "genereres" med makemap programmet:
(på samme vis med virtuser filen)
(køres fra /etc/mail kataloget)
cat access | makemap hash access

jeg håber dette giver lidt hjælp.
og så husk at genstarte sendmail når du ændrer i
sendmail.cf og sendmail.cw filerne.
db filerne (og aliases) kan ændres on the run.

mvh Kristen Nielsen

--

Regards Kristen Nielsen Vestbanevej 16-2tv DK 2500 Valby phone (home) +45 36430401 phone (mobile) +45 40466221 email: krn@krn.dk

-------------- oooOOOooo ---------------- Links that I care about: http://www.nordu.org/NordU2004/ http://www.thecamp.dk http://www.dkuug.dk http://www.tdc.dk