Re: FreeBSD certificering ??

From: Anders Mundt Due (none@amd--pd-house.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 12 Mar 2004 - 09:55:13 CET

Date: Fri, 12 Mar 2004 09:55:13 +0100
From: Anders Mundt Due <none@amd--pd-house.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD certificering ??

On 11 Mar, Per Engelbrecht wrote:
> Hej Soeren
> Helt klart UNIX !
> Det naermeste du finder er Sverige, hvor der er en (vistnok) 4-aarig
> UNIX universitets-uddannelse. Lund eller Stokholm.
> Jeg ville hjertens gerne have en BSD-certificering (hvis den fandtes)
> men det at faa en ny uddannelse og ikke mindst eksamen godkendt og
> dermed accepteret erhvervsmaessigt (hvilket i bund og grund er maalet!)
> kraever en godkendelse i Undervisningsministeriet, hvilket ikke er helt
> saa lige til.

Hvis vi endelig skulle lave noget så interresant, så ville det jo give mening
hvis det hele blev struktureret og opfulgt af f.eks. noget studiemateriale /
studievejledning sådan at folk også kunne være forberedt på certificeringerne.

Der hersker vist ingen tvivl om at der er forskel på BSD'erne på mange punkter,
men vi er jo også klar over at der er mange punkter hvor de er så ens at man
godt kan slå dem sammen.

Samtidig ville der jo så også være mulighed for at udbyde undervisning og
lignende. Det kunne måske lokke nogle dokumentations folk ud af buskene. ;-)

/Anders