RE: FreeBSD certificering ??

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 11 Mar 2004 - 10:53:40 CET

Date: Thu, 11 Mar 2004 10:53:40 +0100 (CET)
Subject: RE: FreeBSD certificering ??
From: "Per Engelbrecht" <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej Soeren
Helt klart UNIX !
Det naermeste du finder er Sverige, hvor der er en (vistnok) 4-aarig
UNIX universitets-uddannelse. Lund eller Stokholm.
Jeg ville hjertens gerne have en BSD-certificering (hvis den fandtes)
men det at faa en ny uddannelse og ikke mindst eksamen godkendt og
dermed accepteret erhvervsmaessigt (hvilket i bund og grund er maalet!)
kraever en godkendelse i Undervisningsministeriet, hvilket ikke er helt
saa lige til.
En 'ren' FreeBSD certificering vil nok vaere for snaever, omend fbsd er
den ubetinget stoerreste af dem alle, hvorimod en generel
BSD-uddanelse/-certificering formentlig ville vaere en mere 'rigtig'
indgangsvinkel.
For mig er der grundliggende to UNIX 'grene', nemlig SVR4 og BSD. Det
er med det udgangspunkt jeg anbefaler en UNIX-uddannelse frem for en
Tux-ditto.

Alle tiltag, forberedelser o.l. til paabegyndelse af uddannelse/eksamen
indenfor BSD-regi, har min fulde stoette og skulle en ild-sjael saette
noget igang (evt. i samarbejde med RUC/KUC/ITX/andre) ja saa skal jeg
nok vaere der med det jeg kan bidrage med.

mvh
/per
per@xterm.dk