Re: En kommantar er ikke kun en kommentar :-)

From: Jimmy Selgen (none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 11 Mar 2004 - 11:37:33 CET

Date: Thu, 11 Mar 2004 11:37:33 +0100 (CET)
Subject: Re: En kommantar er ikke kun en kommentar :-)
From: "Jimmy Selgen" <none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

[snip]
> Jeg har et hint til hvad problemet er - Hvad er det den udkommenterede
> welcome linie slutter med ?, og hvad er det lige det tegn under normale
> omstændigheder gør ? :-)
>
> Jeg påstår at default: bliver inkluderet i udkommenteringen p.g.a.
> back-slash til sidst på welcome linien.
Jeg tror sørme du har ret, jeg kan bare ikke helt bestemme mig for om det
er forventet opførsel eller en bug.

En backslash kan jo normalt bruges til at bryde en lang linie op i flere,
netop ved at escape den afsluttede \n.

en # kommentar "ignorerer" alt indtil "end of line" (\n), men den har du
jo escapet med en \ før den, så den snupper lige næste linie med også.
Jeg fatter så ikke hvorfor den stopper der, i stedet for bare at fortsætte
til næste \n (de følgende linier slutter jo også med \\n)

Nu hvor jeg tænker efter tror jeg da også jeg har en 5-10 parsere der
lider under samme uhensigtsmæssighed.

men som sagt .. kan ikke helt bestemme mig for om det er forventet
opførsel, eller en bug.

/Jimmy