Re: Har jeg ret i at ......

From: Thomas Hjorth (none@qdk--amok.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 03 Jun 2004 - 09:34:33 CEST

Date: Thu, 03 Jun 2004 09:34:33 +0200
From: Thomas Hjorth <none@qdk--amok.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Har jeg ret i at ......

Søren Steen wrote:
> Har jeg ret i at ...... der slet ikke nogen herinde på bsd-dk listen, som har
> været ude for samme problem som jeg står overfor lige i øjeblikket?
> Altså have en OpenBSD server hvor der bliver brugt PF sammen med en Bridge og
> ikke kan få ftp trafik igennem.
> Det kan jeg da ikke tro, at der slet ikke nogen der ved, hvordan man får det
> til at virke.
Det kunne nok være en god ide at smide nogle .confs mv. med, det er ikke
let at komme med seriøs bud på en sludder for en sladder. Og du vil
dermed nok også opleve at folk rent faktisk gider at bruge tid på at
hjælpe dig.

anyway, jeg har ingen problemer med en FTP gennem en bridged firewall på
OpenBSD 3.3 og jeg har bare åbnet for port 20 og 21 samt specificeret en
port-række til PASSIVE FTP, som jeg selvfølgelig også har konfigureret
min FTPd til at benytte.

Mvh Thomas aka QDK