Mailserver.

From: Tomas Norre Mikkelsen (none@tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 01 Jun 2004 - 21:26:10 CEST

Date: Tue, 01 Jun 2004 21:26:10 +0200
From: Tomas Norre Mikkelsen <none@tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Mailserver.

Hej,

Jeg står og skal konfigurer en mailserver, regner med at installere den
på FreeBSD.

Jeg har følgende krav/ønsker:

- at jeg kan administrere mailalias og domains i mysql/postgresql

- at jeg kan køre webmail mod serveren, (mener nu det er alle man kan
det ved, tager jeg fejl ?)

- det skal være god performance ved skalering, da vi ikke ved præcist
hvor mange domains og mail account, der skal køre der igennem endnu..
Pt. er start-budet 100 domains, og ca. 5 email på domain.

Det var kort nogle ønsker og krav, jeg har tidligere haft en
qmail-server kørende, dog kun med 2 domains.

Jeg har selv en ide om at postfix er svaret på min bøn, men jeg har dog
ingen erfaringer her.

Hilsen
Tomas N. Mikkelsen