Re: Mailserver.

From: Jesper Rønnekilde (none@jesper--ronnekilde.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 01 Jun 2004 - 23:16:29 CEST

Date: Tue, 1 Jun 2004 23:16:29 +0200 (CEST)
Subject: Re: Mailserver.
From: Jesper Rønnekilde <none@jesper--ronnekilde.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Hej,
>
> Jeg står og skal konfigurer en mailserver, regner med at installere den
> på FreeBSD.
>
> Jeg har følgende krav/ønsker:
>
> - at jeg kan administrere mailalias og domains i mysql/postgresql
>
> - at jeg kan køre webmail mod serveren, (mener nu det er alle man kan
> det ved, tager jeg fejl ?)
>
> - det skal være god performance ved skalering, da vi ikke ved præcist
> hvor mange domains og mail account, der skal køre der igennem endnu..
> Pt. er start-budet 100 domains, og ca. 5 email på domain.

> [...]

Har et setup kørende på FreeBSD 4.9, men kun til venligt hjemme fusk og
hosting af p.t. 10 domæner.

MySQL
Postfix
Courier-IMAP
Apache
Squirrelmail
PostfixAdmin

Spørgsmål:
-Styrer du selv DNS for alle domæner?
-Hvilken forbindelse har du?
-Vil du også tilbyde POP3 adgang til mobile mail-klienter?
-Har du købt en billet til www.thecamp.dk i år?

/Jesper